Про результати вивчення стану організації харчування учнів,дошкільнят за І семестр 2018-2019 н.р. у закладах освіти

ПРОЕКТ  РІШЕННЯ

 ПОРОМІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ІВАНИЧІВСЬКОГО РАЙОНУ ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

вул. Центральна,1б, с. Поромів, 45311, тел. (03372) 96  740, е-mail: porom-rada@ukr.net

код ЄДРПОУ 04333359                 

Про результати вивчення

стану організації харчування учнів,дошкільнят за І семестр 2018-2019 н.р. у  закладах загальної середньої, дошкільної освіти

Поромівської сільської ради

 Відповідно до плану роботи виконавчого  комітету Поромівської сільської ради на 2019 рік, плану роботи відділу освіти, соціального захисту, культури, сім’ї, молоді та спорту на 2019 рік «Про вивчення питання «Стан організації харчування учнів у закладах загальної середньої , дошкільної освіти» у період з 05 по 20 грудня 2018 року проведено вивчення стану організації харчування учнів у Бужанківському, Поромівському ліцеях, Бортнівській, Лежницькій початкових школах( директори Василюк С.І., Вегерич Н.В., Маринюк А.В., Бомк В.В.), закладі дошкільної освіти « Бджілка»( завідувач Павчук О.В.)

Мета: відстежити стан організації харчування у закладах загальної середньої, дошкільної освіти», дотримання вимог чинного законодавства.

За результатами вивчення встановлено, що організація харчування учнів , дошкільнят у закладах загальної середньої, дошкільної освіти Поромівської сільської ради здійснюється відповідно Законів України «Про освіту», « Про дошкільну освіту», «Про загальну  середню освіту»,       «Про охорону дитинства», Постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 №1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», спільного наказу МОН України та МОЗ України від 01.06.2005 №242/329 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах», Комплексної Програми розвитку освіти, соціального захисту, культури, сім’ї, молоді та спорту  Поромівської сільської ради на 2017-2021 роки,  затвердженої рішенням сесії Поромівської сільської ради від 29.05.2017  № 5/ 30.           Інформація підготовлена на основі спостережень за організацією харчування учнів, дошкільнят, аналізу стану ведення шкільної документації та первинних документів, які ведуть кухарі, співбесід з дирекцією,  педагогами та учнями 1 – 11 класів, результатів фізико-хімічних та мікробіологічних досліджень зразків готових страв і продуктів харчування.

Організація харчування учнів в усіх закладах освіти (директори Бомк В,В., Василюк А.В., Вегерич Н.В., Маринюк А.В., Павчук О.В.)здійснюється згідно з чинними нормативно-правовими документами.

До початку 2018-2019 н.р. видані накази «Про організацію харчування учнів», призначені особи, відповідальні за організацію харчування дітей, визначені посадові обов’язки.

Враховано пропозиції за результатами попередніх вивчень в частині планування заходів з питань організації харчування учнів, у річному плані роботи закладів освіти заходи передбачені окремим розділом.

Встановлено, що найчастіше питання «Стан організації харчування » розглядається на нарадах при директорі, на початку навчального року – на батьківських зборах.

За результатами вивчення записів у Книзі наказів з основної діяльності встановлено, що в основному видаються накази організаційного характеру і підсумкові.

            У щоденниках класного керівника, у класних журналах 1-11 класів на сторінці «Виховні бесіди», у протоколах батьківських зборів простежується тематика бесід з питань « Страви у моїй сім’ї», « Цікаво про корисне»,   « Звідки беруться хвороби», « Харчування без хімії»  і т.д.

Станом на 01 вересня 2018 року у закладах загальної середньої освіти  нараховувалося 417 учнів, у закладі дошкільної освіти 42 дошкільнят.

Гарячим харчуванням охоплено  267 учнів ,що становить  64% від загального учнівського контингенту, 42 дошкільнят ,100 відсотків. Найбільший відсоток охоплення гарячим харчуванням у Лежницькій початковій школі ( 30 учнів, 100%), Бортнівській початковій школі ( 29 учнів, 100%),Бужанківський ліцей ( 149 учнів, харчуються  120, 80,5 %), Поромівський ліцей (191 учнів, харчуються 88 учнів,46,1 %)

У закладах освіти організовано харчування дітей пільгових категорій: 13 дітей- сиріт, позбавлених батьківського піклування (100%), 29 ( 100%)дітей із сімей учасників АТО ,14 з малозабезпечених сімей (100%),  одна дитини з сімей вимушених переселенців. Разом 57 осіб.

Вартість харчування на одну дитину на день становить  10 гривень за рахунок місцевого бюджету і батьківської плати в залежності від середньої вартості обіду на календарний місяць. Діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, учні із сімей вимушених переселенців, учні,батьки яких є учасниками АТО,  харчуються за рахунок коштів сільської рад

У вересні 2018 року на підставі актів обстеження житлово – побутових було порушено клопотання перед  Поромівською сільською радою про виділення коштів на харчування у сумі 10 грн. для 12 учнів Бужанківського ліцею,  4 учні для  Поромівського ліцею, одного учня для Лежницької початкової школи, 5 учнів для Бортнівської початкової школи ,які відносяться до  пільгових категорій ( малозабезпечені, із сімей СЖО).Разом 22 учні.

У закладі дошкільної освіти « Бджілка» харчуються дошкільнята в кількості   42 осіб, вартість харчування   25 гривень, з них  гривень –14гривень кошти сільської ради,11 –   гривень  кошти батьків. Безкоштовно харчуються 3 дітей учасників АТО, 4 – із малозабезпечених сімей, 2- діти-інваліди, 5 дітей із багатодітних сімей платять 50 % вартості батьківської плати.

Всі шкільні їдальні укомплектовані кваліфікованими кадрами згідно                з нормативними вимогами. ЗЗСО  налічують 5,75 ставок, 10 осіб  працівників харчоблоків, ЗДО « Бджілка» – одна ставка кухаря, 0.25 ставки підсобного працівника.  Всі працівники пройшли медичні огляди:

Учні Бортнівської початкової школи харчуються стравами, приготовленими в їдальні Бужанківського ліцею.

У закладах загальної середньої , дошкільної освіти ведеться документація з організації харчування, а саме: Журнал бракеражу готової продукції, Журнал бракеражу сирих продуктів, книга складського обліку харчової продукції, зошит обліку відходів, журнал реєстрації температурного режиму в холодильниках, двотижневі (перспективні) меню, щоденні меню-розкладки, картотеки страв, технологічні карти, журнал обліку виконання норм харчування. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 №1591 норми харчування виконуються   – на  96 %.

Медичними сестрами у Бужанківському, Поромівському ліцеях складені графіки проходження медичних оглядів та ведуться журнали видачі медичних книжок на руки працівникам, ведуться журнали здоров’я відповідного зразка, прошиті, пронумеровані, скріплені печаткою закладу.

Постачальниками продуктів харчування та продовольчої сировини є :

№ з/п Назва підприємства, ПІП підприємця Перелік товарів
1 Нововолинський хлібний завод Хліб, булочки, печиво
2 Ярема Мирослава Миколаївна Масло, молоко, сир, яйця, капуста, помідори, огірки, сардельки.
3 Хабарова Людмила Олександрівна Борошно, крупи, олія, макарони, сік, кава, чай, цукор, сіль.
4 Вол.Волинський госпрозрахунковий ринок Федоришин Ігор Петрович М’ясо, риба, четвертина куряча.

У  шкільних їдальнях обладнано  180  посадочних місця: Бортнівська початкова школа- 30, Лежницька початкова школа  40   , Бужанківський ліцей   60       , Поромівський ліцей – 60

З метою забезпечення  якісного, повноцінного харчування  у 2018 році у шкільну їдальню Бужанківського ліцею було придбано нову електроплиту та м’ясорубку на суму 35 тис. грн.., скатертини на суму – 500 грн., чашки – 510 грн., Поромівського ліцею  –  електром’ясорубку ( спонсорські кошти),скатертини 10 штук, миски 2 штуки, ножі 5 штук,чайник,дошки для нарізання, каструлю на 12 літрів, тертку,  сковорідку , Лежницької початкової школи-  за кошти батьків: 4 столи, 30 стільців, 4 скатертини , 3 дошки для нарізки, 2 ножі; за кошти сільської ради: каструлю, дві миски, 10 кружок.            Приміщення харчоблоків та обладнання відповідають санітарно-гігієнічним вимогам. Харчоблоки обладнані  електричними плитами, електроводонагрівачами, електром’ясорубками та ваги для сирої продукції, ваги для готової продукції, холодильниками, морозильними камерами для зберігання м’ясних, рибних, молочних продуктів та зберігання добових проб.

Маркування посуду відповідає санітарно-гігієнічним нормам. Система холодного та гарячого водопостачання знаходиться у робочому стані. У їдальнях є ванни для миття посуду, проводиться дезінфекція всього посуду, прожарювання столового інвентарю. Згідно норм на харчоблоках знаходяться всі необхідні миючі, дезінфікуючі засоби та методичні рекомендації щодо їх застосування. На харчоблоках наявні всі необхідні інструкції та графік прибирання приміщень харчоблоку. Прибирання обідних залів проводиться вчасно , згідно з вимогами санітарного законодавства.        Харчування учнів здійснюється у естетично оформлених приміщеннях шкільних їдалень з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог законодавства .

Реформування шкільної освіти передбачає удосконалення організації харчування школярів, які значну частину часу перебувають у межах  закладу.       Стан здоров’я дітей та підлітків знаходиться у великій залежності від режиму та якості харчування. У шкільних їдальнях  оформлено інформаційні куточки, які містять відомості щодо: харчування учнів, чергування вчителів, меню.

Учні ліцеїв, початкових шкіл, закладу дошкільної освіти забезпечуються гарячим харчуванням за рекомендованим циклічним двотижневим меню комплексних раціонів харчування: сніданок,обід, полуденок ( ЗДО)  обід( ЗЗСО). У раціон  обіду вкючені– перші, другі страви, чай.Меню постійно погоджується з Іваничівським  районним управлінням  Головного управління Держпродспоживслужби у Волинській області, начальник Просапчук Л.В.

Вартість харчування у 1 – 11 класах – 10 грн.

З числа дітей – сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та учні  із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям»  підлягають безоплатному харчуванню.

Харчування учнів відбувалося за погодженим графіком та затвердженими списками.

Відповідальні за харчування правильно проводили облік харчування учнів 1-11 класів, харчування учнів пільгового контингенту. Медичними сестрами Юзюк Н.І., Коляно Ю.І.постійно здійснювався контроль за якістю харчування, дотриманням технології приготування страв

У ЗЗСО  організовано миття рук біля їдальні: встановлені мийниці, електрична сушарка для рук, рідке мило.

Забезпечено дотримання санітарно-гігієнічних умов функціонування обідньої зали.

У ліцеях, початкових школах  оформлено постійно діючий інформаційний стенд для батьків та учнів, який містив щоденне меню з переліком страв і їх виходом,  рекомендації батькам та учням.

Батьки учнів були добре проінформовані з питань організації харчування, якості їжі та санітарного стану їдальні, періодично проводиться анкетування батьків та учнів щодо якості організації гарячого харчування.
Значна увага приділялась в ЗЗСО пропаганді правильного харчування серед дітей та їхніх батьків. Для цього використовувалися різноманітні форми: лекції, батьківські збори, індивідуальні бесіди, тематичні заняття.
У ЗЗСО проводились заходи  щодо формування в учнів здорового способу життя, безпечності та якості харчових продуктів, необхідності дотримання режиму харчування.

Протягом року проводились традиційні уроки етикету за столом, свята чаю, вітамінізованих ярмарок,
що давало можливість донести до учнів та їхніх батьків необхідного мінімуму санітарно-гігієнічних знань про збалансоване харчування.

За виконанням затвердженого набору продуктів медичними сестрами Юзюк Н.І, Коляно Ю.І.  вівся «Журнал обліку виконання норм харчування».

Діти шкільного віку потребують якісного та повноцінного харчування, а деякі дієтичного. Більшість школярів різного віку ще не усвідомлюють важливості раціонального та дієтичного харчування.

На харчоблоці була проведена ревізія технологічного обладнання, зокрема технічне обстеження жарових та холодильних шаф на відповідність термошкали та термометрів паспортним даним обладнання.

Протягом року були вжиті заходи щодо підтримання у належному стані холодильного та технологічного обладнання в їдальнях. Також постійно проводилося оновлення посуду та столових приборів.

На виконання п.12 «Санітарно-гігієнічна освіта учнів, формування здорового способу життя, самообслуговування» ДсанПіН 5.5.2..008-01 розроблені заходи щодо покращення вимог санітарного законодавства та забезпечення належних умов перебування, харчування дітей; забезпечення стабільної епідемічної ситуації та запобігання харчових отруєнь (медичні сестри Юзюк Н.І., Коляно Ю.І.), . Проводиться  планування санітарно – освітньої роботи, ведуться журнали  проведення заходів із санітарно-освітньої роботи .

За результатами досліджень проб готових страв за мікробіологічними нормативами, змивів об’єктів довкілля на вміст бактерій групи кишкової палички, обідів на повноту вкладання харчових інгредієнтів у готові страви, відібраних на харчоблоках , досліджувальні проби відповідають нормативним документам.

Аналіз свідчить, що всі  заклади освіти надають належне значення організації раціонального, збалансованого харчування відповідно до віку і стану здоров’я учнів.

Однак, у закладах освіти з метою вивчення стану організації харчування учнів необхідно створити комісію громадського контролю, до складу якої включити педагогів, батьків, учнів старших класів. Укласти графік перевірок. За результатами контролю складати акти.Кухарям , підсобним працівникам , комірникам  рекомендовано забезпечувати належні умови для окремого зберігання спецодягу; здійснити маркування та упорядкувати місце для зберігання інвентаря для прибирання; не використовувати пощерблений столовий посуд, погоджувати надалі двотижневе меню, асортимент продукції з управлінням Держпродспоживслужби , не застосовувати  пощерблений посуд; щоденно здійснювати відбір добових проб кожної приготовленої страви, зберігати їх в холодильнику для готової продукції; проводити приймання продуктів гарантованої якості за наявності супровідних документів (товарно-транспортна накладна); не використовувати продукти, що містять синтетичні барвники, ароматизатори, підсолоджувачі, підсилювачі смаку, консерванти.

Потребують вирішення питання проведення поточного ремонту в їдальні Поромівського ліцею, у складських приміщеннях.

Були виявлені недоліки:- чергування вчителів на перервах у їдальні не було оптимальним;- не завжди вчасно завозились продукти харчування.

Виявлені недоліки – це результат недостатньої матеріально-технічної бази шкільних їдалень, неналежний контроль відповідальними особами за організацію харчування учнів у закладах освіти та невиконання кухарями  в повному обсязі своїх обов’язків.

Враховуючи вищевикладене, виконком

ВИРІШИВ:

 

  1. Відділу освіти, соціального захисту, культури, сім’ї, молоді та спорту:

1). Організовувати рейди-перевірки «Стан організації харчування у ЗЗСО, ЗДО»

(Термін: щомісяця упродовж навчального року).

2). Провести навчальний семінар «Особливості організації харчування учнів у закладах загальної середньої, дошкільної освіти» для кухарів, комірників,пісобних працівників та відповідальних осіб за організацію харчування учнів спільно з працівниками Іваничівського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби у волинській області (2019р.).

  1. Керівникам закладів загальної середньої, дошкільної освіти ( Бомк В.В., Василюк С.І., Вегерич Н.В., Маринюк А.В., Павчук О.В.):

1). Обговорити результати вивчення стану організації харчування учнів, розробити заходи щодо усунення недоліків . Про вжиті заходи повідомити  відділ ОСКСМС у письмовій формі (до 20.02.2019р.).

2.). Посилити щоденний контроль за організацією харчування учнів, асортиментом  продукції.                                    (Термін: постійно).

3). Створити  комісію громадського контролю за організацією харчування в  їдальні.

(Термін: до 10 лютого 2019 року).

         4). Включити до переліку питань під час розгляду на педагогічній раді питання щодо формування в учнів навичок та культури здорового харчування, етики прийому їжі.                                                            (Термін:  лютий, 2019 рік).

5). Проводити анкетування учнів, батьків, педагогів «Ваші пропозиції щодо стану та розвитку харчування вихованців у школі» та приймати дієві рішення щодо удосконалення форм обслуговування.            (Термін: щорічно).

6). Працювати над  покращення матеріально-технічного стану шкільної їдальні.                (Термін: постійно).

7). Укласти чіткий графік чергування педагогів у їдальні (вказати дні тижня, дату, час, основні види діяльності чергового учителя). Посилити відповідальність чергових учителів у шкільній їдальні.   (Термін: постійно).

8). Організувати дієву роботу щодо формування у вихованців навичок та культури здорового харчування, етики прийому їжі.                (Термін: постійно).

  1. Кухарям, які надають послуги з харчування учнів:

1). Реалізовувати продукцію відповідно до асортименту, визначеногоДержавними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання  загальноосвітніх навчальних закладів та організації        навчально-виховного процесу, затвердженими постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001р. № 63 (додаток 9ДСанПіН 5.5.2.008-01,  наявність вітамінного столу (салати, овочі, фрукти)).

(Термін: постійно).

2). Суворо дотримуватись рецептури, технології приготування їжі та видачі страв.                                                                          (Термін: постійно)

3). Розширити асортимент виробів власного виробництва, дбати про вітамінізацію страв за рахунок овочевих блюд, фруктів та натуральних соків,

С-вітамінізацію.                                                                   (Термін: постійно).

4).   У договорах вказувати перелік харчових продуктів, які постачаються до шкільної їдальні або додавати специфікацію до договору. (Термін: постійно).

5). Систематизувати супровідні документи на продукти харчування

(Термін: постійно).

6). Дотримуватись вказівок щодо ведення журналів бракеражу сирих продуктів харчування, готової продукції.                                   (Термін: постійно).

7). Зберігати на мішках з сипучими продуктами етикетку пришивну маркувальну, за якою можна відстежити номер партії та термін дії товару, до повного використання вмісту мішка.                                       (Термін: постійно).

  1. Контроль за виконанням рішення покласти на начальника відділу освіти, соціального захисту, культури, сім’ї, молоді та спорту Жук Н.А.

 

Сільський голова                                                                         Є.Недищук

 

 

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *