Умови зарахування стажу у разі відмови від ідентифікаційного коду

     Відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон) у 2011 році створений Державний реєстр загальнообов’язкового державного соціального страхування.

     Реєстр застрахованих осіб – це автоматизований банк відомостей, створений для ведення єдиного обліку фізичних осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню відповідно до Закону.

      Відомості про страховий стаж та заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), розмір сплаченого єдиного внеску та інші дані, що містяться в реєстрі застрахованих осіб, використовуються для обчислення та призначення страхових виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням.

    Страховий стаж для призначення пенсії підтверджується згідно даних облікової картки Реєстру застрахованих осіб. Номер облікової картки відповідає ідентифікаційному номеру фізичної особи, а для застрахованих осіб, які з релігійних переконань відмовилися від ідентифікаційного номера, зазначаються серія та номер паспорта.

    Нагадуємо, що чинним законодавством України передбачено: громадяни можуть відмовитися від ідентифікаційного коду лише через релігійні переконання. Проте ситуація не завжди була однозначною. Треба розуміти, що таке рішення створить зайві клопоти, пов’язані з оформленням додаткових довідок, зокрема підтвердженням страхового стажу.

     У випадку відмови від коду, застрахована особа може мати дві, а то і більше персональних облікових карток (що пов’язане з зміною паспортних даних). Отже, для автентифікації стажу при призначені пенсії необхідно зберегти та надати ідентифікаційний код, який був присвоєний до відмови від коду, за наявності за цей період страхового стажу, та дані паспорту з відміткою про відмову. У разі втрати паспорта чи зміни прізвища необхідно надати актуальні дані своєму роботодавцю.

     Слід зазаначити, що застрахована особа може безоплатно ознайомитися з інформацією, що міститься в її персональній обліковій картці. Для цього можна особисто звернутися до територіального органу Пенсійного фонду за місцем проживання або ж скористатися послугами Веб-порталу Пенсійного фонду (portal.pfu.gov.ua).

    Крім того, передбачено, що в разі виявлення застрахованою особою некоректних відомостей в її обліковій картці (прізвище, ім’я, по батькові на поточний момент; реєстраційний номер облікової картки платника податків; дата народження, місце народження; адреса місця проживання тощо) ця особа може подати до територіального органу ПФУ особисто або через представника анкету застрахованої особи для зміни чи уточнення даних.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *